Second Opinion
Marketing Blog

Tips, inzichten en meningen die je niet wilt missen

populairste artikelen

CATEGORIEËN

nieuwsbrief

op de hoogte blijven? schrijf je hier in

Volg ons op:

artikelen

Merijn

COPY CODE /// Dit gaat over jou

Ik ben echt heel benieuwd wat jullie van dit artikel zullen vinden. Sorry, verkeerd geformuleerd. Wat is er mis met mijn eerste zin? Of liever, wat vind JIJ dat er mis is met de eerste zin? Inderdaad. Het is veel beter om de lezer aan te spreken als INDIVIDU (je) dan als onderdeel van een massa (jullie). 99,9% kans dat jij deze woorden nu alléén leest, zonder dat er iemand over je schouder meekijkt. Daarom is het belangrijk dat je de lezer – als het kan – als één persoon benadert. Wanneer je ‘jullie’ gebruikt, verliest jouw boodschap impact. Iemand

Lees meer
Merijn

DESIGN TRENDS /// typografie

Typografie is ooit in het leven geroepen om tekst leesbaar te maken, maar is inmiddels uitgegroeid tot een ware kunst. Hoe meer een merk zich wil onderscheiden in een (over)volle markt, hoe belangrijker de rol van lettertypen lijkt te worden. Het juiste font geeft de persoonlijkheid van een merk in één oogopslag weer. Toch kan met alle trends en de hoeveelheid aan fonts, de juiste fontkeuze lastig zijn. Second Opinion Marketing zet de trends voor je op een rijtje en scheidt alvast het kaf van het koren.     Go big or go home? Als eerste de tendens in formaat.

Lees meer
Merijn

ONLINE SALESGESPREK /// Persoonlijk naar de massa

Wanneer we in de commerciële sector praten over een klantgesprek, denken we niet direct aan online activiteiten. Hoogstwaarschijnlijk gaan je gedachten eerder naar offline sales gesprekken zoals een sollicitatiegesprek, nabellen van leads of up-sell/cross-sell gesprekken met bestaande klanten. Het internet staat vol met tips en strategieën om dit soort gesprekken te beïnvloeden zodat ze voordelig voor jou eindigen. In de praktijk ervaar ik ook dat alle inkomende salesgesprekken worden afgehandeld volgens een vooraf tot in de puntjes uitgedokterde strategie. Ze hebben research gedaan over hun doelgroep, benoemen een pijn of joy en het ALLERbelangrijkste: er zit een doordachte opbouw in

Lees meer
Merijn

AANHEF /// Bezint hoe ge begint

Hoe begin je een e-mail als je de (voor)naam van de geadresseerde niet hebt? “Geachte heer/mevrouw” ?   “Beste lezer” ?   “Lieve medemens” ? Wat je in ieder geval NOOIT moet doen, is beginnen met… “Beste klant” Want, stel je eens voor. Jij bent eigenaar van een bakkerswinkel en klant Kees komt binnen. Kees:”Goedemorgen beste Bart , hoe gaat het?” Jij:”Goedemorgen, eh… beste klant. Goed, en met jou?” Maar het gaat helemaal niet goed met je, want je voelt je ongemakkelijk. Je bent de naam van Kees vergeten en hebt hem aangesproken als “beste klant”. Phew! Gelukkig gebeurde dit niet echt, heb

Lees meer
Sluit Menu