Second Opinion
Marketing Blog

Tips, inzichten en meningen die je niet wilt missen

populairste artikelen

CATEGORIEËN

nieuwsbrief

op de hoogte blijven? schrijf je hier in

Volg ons op:

artikelen

Marissa

Branding /// Waarom investeren in een goed logo?

  Het ontwerpen van een passende branding vraagt tijd. Om deze reden kan het een kostenpost worden waar je als bedrijf niet direct op zit te wachten. Het is dan ook verleidelijk om hier op te bezuinigen; zeker met het grote aanbod aan websites als “Fiver” en “Ontwerpen voor Geld”, lijkt deze beslissing makkelijk gemaakt. Maar is dat wel verstandig? Second Opinion vertelt je waarom het wél waardevol is om te investeren in een een logo of huisstijl. 1. Sterk merk Je hebt een mooi product of dienst en je wilt dat de wereld hier van af weet. Een logo

Lees meer
notitieblokje en kleurpotloden
Merijn

TESTIMONIAL /// Schrijf je eigen bewijs

In dit artikel ontdek je hoe je makkelijk lovende testimonials over jezelf of je product/dienst kunt verzamelen. Want voor jouw potentiële klanten is er geen beter bewijs dan een lovende kritiek of persoonlijke aanbeveling die hen overtuigt dat hun leven écht zal verbeteren met jouw product of dienst. Toch lijkt het in de praktijk moeilijk om een écht waardevolle aanbeveling te krijgen. Dit moet ik concluderen als ik kijk naar de grote hoeveelheid weinigzeggende recommendations op LinkedIn. Een paar voorbeelden: “Wat ik mooi vind aan X is zijn ervaring maar toch nuchtere kijk op zaken. X is een heel goede

Lees meer
Merijn

DESIGN TRENDS /// Webdesign

Design is altijd aan trends onderhevig en ook binnen webdesign zijn er een hoop tendensen geweest. Toch lijken we steeds beter te weten wat wel en niet werkt. Na de komst van CSS in 1998 heeft webdesign een steeds prominentere plek ingenomen. En in 2017, ruim 20 jaar later, kunnen we tot de conclusie komen dat we geleerd hebben van deze ontdekkingstocht. Zo is de gebruiker steeds meer centraal komen te staan en ligt de nadruk dit jaar op content en gebruiksvriendelijkheid.   Focus We weten ondertussen dat de aandachtsspanne van de gemiddelde gebruiker maar een paar seconden bedraagt. Met

Lees meer
Merijn

VIRAL /// Lead Generatie on Steroids

De basis van succesvol online verkopen is een efficiënte, doordachte en geoptimaliseerde funnel. Ook wel de klantreis genoemd; de reis die de klant maakt van het niet kennen van je product of dienst tot en met de aankoop van jouw premium product(en). De meest simpele vorm van een funnel ziet er ongeveer zo uit: De schakel waar de meeste ondernemers grote moeite mee hebben is een website bezoeker converteren naar een (lauwe) lead. En zeker om dit te verwezenlijken voor een gezonde CPL (kosten per lead). Er zijn verschillende manieren om bezoekers naar leads te converteren. In deze situatie gebeurt

Lees meer
Sluit Menu