A-merk

  • Geen categorie

Een merkartikel dat een grote naamsbekendheid geniet en waar een hoge kwaliteit aan wordt toegedicht. Deze reputatie is voornamelijk te danken aan reclamecampagnes. Consumenten die vaak A-merken kopen zijn relatief trouw en zullen niet snel overstappen naar een product van…

Lees verder

A/B Testen

Onderzoek naar welke variant van een webpagina of e-mail het beste werkt; de beste conversie geeft. Kan bijvoorbeeld toegepast worden op een pagina binnen een webshop of een wervende nieuwsbrief.

Lees verder

Aanbeveling

  • Geen categorie

Een positieve verklaring van een afnemer van jouw product of dienst. Klant aanbevelingen vind je vaak op verkooppagina's als bewijs van de effectiviteit van het product of de dienst.

Lees verder

Above the line

  • Geen categorie

De marketing inspanningen die zich richten op een groot publiek met als doel het vergroten van de naamsbekendheid. Denk aan billboards langs de weg, advertenties op tv en radio en online. Iedereen krijgt dezelfde boodschap te zien. Een ezelsbruggetje om…

Lees verder

Abri

  • Geen categorie

Bus- of tramhokje. Een halfopen overdekte wachtplek waar vanwege de goede zichtbaarheid in de open ruimte buitenreclame kan worden geplaatst. Vaak gebeurt dit in de vorm van een grote lichtbak met een poster achter glas.

Lees verder

Acquisitie

  • Geen categorie

Klantenwerving. Activiteiten die erop gericht zijn nieuwe klanten en opdrachten binnen te halen. We spreken vaak van koude acquisitie (de potoentiële klant kent jou nog niet) en warme acquisitie (de potentiële klant kent jou wel en vice versa)

Lees verder

Algoritme

Een reeks instructies en regels in software. In Google en Facebook bepalen algoritmen bijvoorbeeld welke pagina als eerste wordt getoond bij een zoekresultaat en welke advertenties jij te zien krijgt.

Lees verder

B-merk

  • Geen categorie

Een merkartikel dat minder naamsbekendheid en een mindere kwaliteitsbeleving geniet dan een A-merk. Consumenten kopen B-merken omdat ze goedkoper zijn dan A-merken. Die lage prijs is mogelijk omdat geen of weinig reclame wordt gemaakt voor B-merken.

Lees verder

Bartering

  • Geen categorie

Engels voor ruilhandelen. Als je een barterdeal maakt met een klant, betaalt hij niet voor jouw product of dienst, maar neem jij (voor dezelfde waarde) een product of dienst van hem af.

Lees verder

Below the line

  • Geen categorie

Marketing inspanningen waarbij je je communicatie direct richt op een doelgroep. Bijvoorbeeld het sturen van promotionele e-mails en nieuwsbrieven met als doel te verkopen. Een handig ezelsbruggetje om below the line te onderscheiden van above the line is: Een telemarketer…

Lees verder
Sluit Menu